Сучасні підходи до організації діяльності ЗДО с питань безпеки життєдіяльності дитини.
Я, Малько Ольга Вікторівна закінчила Харківський державний університет, працюю на посаді вихователя-методиста 19 років, загальний педагогічний стаж - 34 роки. Маю кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" та педагогічне звання "Старший вихователь".
З метою створення сприятливих умов для збереження здоров'я дитини в дошкільному закладі була розроблена модель діяльності дошкільного закладу з питань охорони життя і здоров'я, безпеки життєдіяльності дитини:
І.. Медичний аспект.
1. Санітарно-гігієнічний стан ДНЗ;
2. Організація раціонального харчування.
3. Аналіз захворюваності дітей;
4. Профілактика захворюваності;
5. Контроль за станом здоров’я;
6. Медико-педагогічний контроль за організацією фізкультурно-оздоровчої роботи;
7. Режим дня.
ІІ. Методичний аспект.
1. Актуалізація проблеми в колективі ДНЗ;
2. Створення оптимальних умов для організації роботи з БЖД;
3. Постійне збагачення предметно-розвивального та ігрового середовища;
4. Методична підтримка педагогів з метою підвищення фахової майстерності відповідно до вимог сучасної освіти;
5. Створення психологічного простору, оптимального для взаємодії методичної служби і педагога, педагога і вихованця, педагога і батьків, методичної служби і батьків;
6. Проведення методичних заходів ( педагогічні ради, методичні тижні, тематичні вивчення, консультації тощо);
7. Узагальнення ефективного педагогічного досвіду;
8. Використання інноваційних методик і технологій;
9. Розробка конспектів та сценаріїв заходів, спрямованих на охорону життя і здоров’я, безпеку життєдіяльності дитини
10. Інтеграція змісту навчання педагогів в процесі продуктивної взаємодії з дітьми;
11. Формування нових відносин між ДНЗ і родиною, ДНЗ і школою.
ІІІ. Педагогічний аспект
1. Організація безпечної рухової активності у повсякденні:
- фізкультурні вправи на прогулянці;
- фізкультурні свята та розваги;
- Дні здоров’я;
- рухливі та народні ігри;
- тематичні розваги, свята.
2. Фізкультурно-оздоровчі заходи з урахуванням правил безпеки:
- ранкова гімнастика;
- гімнастика пробудження;
- фізкультхвилинки та фізкультпаузи;
- загартування;
- виховання культурно-гігієнічних навичок;
- дні здоров’я;
- фізкультурні свята та розваги.
3. Заняття з БЖД:
- традиційні;
- нетрадиційні;
- сюжетні;
- ігрові.
ІV. Родинний аспект.
1. Актуалізація проблеми серед батьків;
2. Школа молодих батьків;
3. Участь батьків у відкритих заходах;
4. Робота з батьківським комітетом;
5. Загальні та групові батьківські збори;
6. Бесіди та консультації;
7. Анкетування.
8. Виставки творчих робіт дітей та їх батьків на тему: «Безпека очима дитини».
V.Психологічний аспект.
1. Визначення та формування психологічної готовності до шкільного навчання;
2. Складання програм індивідуальної роботи з дітьми з метою полегшення їхньої адаптації до шкільного навчання;
3. Спостереження за переломними моментами розвитку, діагностична та корекційно-розвивальна робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги, виявлення та усунення психологічних причин відхилень у розвитку;
4. Консультаційна робота з адміністрацією дитячого закладу, вихователями й батьками щодо проблем виховання дітей;
5. Проведення різноманітних корекційно-розвивальних та відновлювальних робіт з дітьми, які цього потребують.
6. Допомога у підтримці сприятливого психологічного клімату у дитячих колективах та у колективі дошкільного закладу, попередження та вирішення конфліктних ситуацій.
0